Narys Linas Firebird parašė
4 komentarus puslapyje ir
29 žinutes forume (
ieškoti visų nario Linas Firebird žinučių)
Nario Linas Firebird paskutinės žinutės forume (3 paskutinės):
-
Dvi savaitės bastymosi po Korsiką ir Sardiniją
Forumas Kelionės ir poilsis
(4 atsakymai ir 7007 peržiūros)
- Paskutinė žinutė Linas Firebird
Kadangi motomanų forume neveikia iš google+ nuotraukų url, tai tolimesnis kelionės aprašymas čia: http://www.enduroclub.lt/forum/viewtopic.php?p=65115#p65115
-
Dvi savaitės bastymosi po Korsiką ir Sardiniją
Forumas Kelionės ir poilsis
(4 atsakymai ir 7007 peržiūros)
- Paskutinė žinutė Linas Firebird
[img]https://lh3.googleusercontent.com/nmrJ9iKz6xkrXIF8xdUc6snS7xn6MoDi-5P0ZCgF9us7=w890-h667-no[/img]
Birželio 30
Šiandien ilgoka diena gavosi, nes norėjosi pasiekti pačią salos šiaurę. Pirmą kartą atkreipiu dėmesį į gan sparčiai dylančias padangas.
Aišku išvažiavau jau gerokai padėvėtomis, bet kaip būdavau pratęs su enduro motociklais- ten su tokiomis padrožtomis padangomis dar važiuoti
ir važiuoti. Bet dabar gavosi kita situacija- padangos sportinės minkštos gumos, keliai vingiuoti, asfaltas vietomis senas, toks kaip tarka. O ir
pats motociklas su daiktais ir keleiviu irgi svoris susidaro. Dabar nieko nepadarysi, važiuoji toliau ir tiek.
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd89.Keliones.html[/IMG_VIETA] [IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd8a.Keliones.html[/IMG_VIETA]
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd8b.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Motociklas tradiciškai gauna lietuviškos tematikos lipduką
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd8c.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Diena kaip visada karšta išpuolė- temperatūra 32- 35 laipsniai. Stengiamės gerti daug vandens, o daugiau nelabai ką padarysi. Jaučiasi
šviesios moto aprangos privalumas- ne taip traukia karštį. Iš kitos pusės jau spėjau maistais, tepalais ir dulkėmis išsiteplioti- viskas
matosi ant šviesios spalvos
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd8d.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Dar vienas minusas karštyje, kad nėra jokios motyvacijos sustoti pasigrožėti vaizdais ar kokią nuotrauką pykštelti- tik sustojus, atrodo
paskutines jėgas atima. Kol judi, bent kažkoks oro judėjimas prakošia per ventiliacijos angas. Nors moto apranga enduro-kelioninė (Polo Pharao),
bet tokiam karštam orui vis tiek per mažai ventiliacijos ir tenka gerokai prakaituoti.
Bandžiau važiuoti be moto aprangos - bet tada saulė tiesiogiai kepina (striukė gaudavosi savotiška apsauga nuo tiesioginės saulės spindulių).
Nesibaigiantis karšto oro gūsis važiuojant tik su maike nė kiek nevėsina. Kaip nebūtų keista- važiuojant su moto apranga, aišku būni visas
šlapias, tačiau tas oro srautas per ventiliacijos kišenes garina drėgmę (na toks ir yra prakaitavimo tikslas- garuodamas vanduo vėsina) ir
jaučiuosi geriau. Važiuojant be motociklo kelnių irgi nekas- VFR radiatoriai yra motociklo šonuose, oro išmetimo angos nuo tam tikro greičio
karštą orą nukreipia tiesiai į kelius. Be to motociklas juodos spalvos- todėl net ir važiuojant, nuo tiesioginių saulės spindulių įkaista
paviršiai (benzino bakas, plastikai). Palinkus į posūkį, nori priglausti koją prie bako- ups, karštas kaip keptuvė. Tikrai ne laikas
kiaušinienei kepti
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd8e.Keliones.html[/IMG_VIETA]
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd8f.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Šiandieną teko pravažiuoti tikrai nuostabiais keliais, kurie eina ne tik palei jūra. Nuošalūs keliai vedė per kanjonus, vietomis net būdavo
galima suabejoti ar tikrai teisingu keliu važiuojame, nes asfaltas vis prastėjo, vietomis jau ir žolės augu viduryje kelio. Po valandą ir ilgiau
nesutikdavome nė vienos mašinos, ką jau kalbėti apie motociklus. Šiaip tuose keliuose palei jūrą sutinki nemažai motociklų (pagrinde BWM
GS‘ai su itališkais numeriais, bei šiek tiek vokiečių). Tačiau visur kur tik nuošaliau, ar labiau enduriniai keliai- toks jausmas, kad tik
VFR‘as vienintelis motociklas ten. Įdomu, kas tada dedasi ne sezono metu- tikriausiai per visą dieną nieko nesutinki važiuodamas?
Vienas kanjonas tikrai paliko įspūdį- atitvarų beveik jokių, kanjono apačioje matosi mašinų likučiai (neaišku ar čia avarijos, ar tiesiog
vietiniai taip utilizuoja mašinas), bet kuriuo atveju supranti, jei pats ten nulėktum į apačią, tai irgi negreitai surastų...
O kai labiausiai nesitiki, privažiuoji nuorodą į slidinėjimo kurortą. Būtų buvę įdomu pakilti keliuku iki viršaus, bet už keleto posūkių
asfaltas pradeda sparčiai blogėti. O 15km pirmyn ir po to atgal su pilnai pakrautu VFR‘u per tokį karštį būtų išbandymas. Be to dar laukia
nemažas gabalas kelio šiandieną. Et, būtų enduro-turistas, tai net nesusimąstęs būčiau, o dabar reikia galvoti, teisingus sprendimus
priiminėti
Jau temstant pasiekiame planuotą nakvynės vietą- Roccapina paplūdimį . Laikomas vienu iš gražesnių paplūdimių Korsikoje. Kaip taisyklė visi geri paplūdimiai čia
Korsikoje „laužosi“ ir dedasi sunkiai pasiekiamais Taigi tenka keletą
kilometrų endurinti. Gera žinia- spėjame ant saulėlydžio į paplūdimį, bloga- kempingas neveikia. Palapinės nesinori belenkur statyti, nes
dieną čia atvyksta daug žmonių, todėl nelabai kur pasislėpsi nuo akių. Arba tektų ryte anksti pakuotis, kas irgi niekaip nesiderino prie
mūsų atostogų ritmo.
Kempingą randame, bet jau vėlai vakare kažkur prie Caldarelo miestelio.
Liepos 1
Kol kas laikomės tokio principo su kempingais- apsistojame kempinge porai dienų, kad galėtume sekančią dieną be daiktų pakeliauti arba
aplankyti vietas, kur galbūt ir neišeitų su pakrautu VRF‘u išvis privažiuoti. Gal tiesiog ir aptingome, nes ryte viską susipakuoti užtrunka
laiko, o kai išvažiuoji, jau būna 11 valandų ir karšta. Vakare vėl reikia kempingo ieškoti ir palapinę statyti. Manau, kad tokiose nedidelėse
salose ar vietovėse, kur šiaip ar taip per visą dieną pavyksta nuvažiuoti tik 300km, toks principas apsistoti dviem dienoms viename kempinge
pilnai pasiteisino.
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd90.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Kol kas su kempingais viskas gerai, visur gauname vietą palapinei medžių šešėlyje. Na tikriausiai tai vienintelis dalykas, kuris svarbus. Visa
kita smulkmenos. Dar stengiamės apsistoti kempinguose prie jūros, kad bent trumpam nueiti išsimaudyti ar pasidžiaugti saulėlydžiu. Korsikoje
taip pat teko matyti nemažai kempingų ir salos viduryje ar toliau nuo pajūrio, taip pat ir taip vadinamų „municipal“ (valdiškų?) kempingų.
Pravažiavom pro šoną, bet užsukę nebuvom- atrodė normaliai viskas- vieta graži kalnuose, bet gaila buvome tą dieną suplanavę pakrantę
pasiekti.
Šiandieną visgi iš ryto persikeliame į kitą kempingą netoliese- tiesiog norėjosi būti arčiau miesto Bonifacio, bei dar vieno gražaus ir su
viena įdomia pramoga paplūdimio- Piantarella .
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd91.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Nuotrauka iš interneto, bet kad geriau paaiškinti- visa Piantarella lagūna tikrai įspūdinga. Iki salos, žinant tiksliai kelią per seklumą,
galima nubristi net neplaukiant. Aišku, kas laisvai plaukia, tai ten problemų jokių. Mes truputį nepataikėme... plius bangos pasitaikė. Vienu
momentu jau buvo šiek tiek neramu, nes dugno kaip nėra taip nėra (nors vanduo skaidrus- atrodo lyg ranka apsiekiamas), o panelei jau sunku plaukti,
kai dugno nesiekia, dar bangavimas dasidėjo. Gerai, kad ūgis mano nemažas- pavyko seklesnėje pasiekti dugną ir pasiilsėti.
Pati sekluma tikrai graži vieta, taip vaikštai viduryje įlankos- gylis iki kelių. Su pavydu žiūrime į besimokančius su burlentėmis- vėjas,
gylis iki kelių. Nukritus lengvai vėl užlipi ant lentos. Pirmą kartą pamačiau kaip tėvai mokina vaikus su burlentėmis- tėtis su burlente
tempia ant virvės vaikišką burlentę paskui save. Nuostabi vieta praleisti bent keletą dienų.
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd92.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Pusryčiai- visuose kempinguose dažniausiai yra parduotuvė, kur galima ryte nusipirkti šviežių krosantų ar baguette. Su sūriu, paštetu ir
džemu, bei vietiniu alumi, arba sultimis- kartais užtekdavo ir iki vakaro.
Vakare važiuojame į Bonifacio. Bonifacio- labai gražus miestas su uostu, bei tvirtove ir senamiesčiu ant kalvos. Iš jūros pusės- stačios
uolos. Malonu klaidžioti siauromis citadelės gatvėmis. Vakarą užbaigiame besimėgaudami jūros gėrybėmis uosto promenadoje.
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd93.Keliones.html[/IMG_VIETA]
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd94.Keliones.html[/IMG_VIETA]
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd95.Keliones.html[/IMG_VIETA]
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd96.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Liepos 2
Vakar dar buvo vienas nuotykis pakeliui i Bonifacio. Važiuojant keliu per duobę, pajutau, kad kažką pamečiau (visa laimė, kad ne savo panelę
)- per veidrodėlį matau kaip daiktadėžė skrenda savo nepriklausoma trajektorija. Iš karto kertu per stabdžius- vaizdas siurrealistinis, kai
tave važiuojantį motociklu, pro šalį aplenkia tavo.... lagaminas.
Jau trečią kartą savo moto karjeroje sugebu pamesti galinę daiktadėžę. Šis kartas pats kvailiausias, nes tiesiog pamiršau užfiksuoti...
Kosmetiniai pabraižymai ant daiktadėžės, bet daugiau nieko.
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd97.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Šiandien paskutinė kelionės diena Korsikoje. Rytoj jau kelsimės į Sardiniją. Šios dienos maršrutas eina rytinėje salos dalyje. Gal jau
prisotinę vaizdų, tai niekas labai nenustebina. Visgi gražiausia, kai pasukame link kalnų. Vienoje vietoje sustojame prie kalnų upės
atsigaivinti šaltam vandenyje. Patarimas- jei važiuojate nuošaliu kalnų keliu ir staiga pamatote pakelėje stovinčias mašinas- žinokite, kad
čia tikriausiai bus kokia nors vietiniams tik žinoma vieta- taip ir mes sustoję, pamatome, kad yra kriokliai.
Keliuose šiek tiek paralelių su mūsų Vietnamo kelione- vėl gainiojame paršelius. Tiesa kartais pasitaikydavo ir drąsesnių- šitas ramiai sau
stovėjo viduryje kelio.
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd98.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Niekad negali atsipalaiduoti, bei labai lėkti (visai kaip Vietname), nes nežinai, kas už posūkio gali laukti. Čia ant kelio karvės, ožkos,
avys, kiaulės- norma. Vienoje vietoje vos karvė neužkišo- atrodė, kad stovės pakelėje, bet staiga prieš motociklą ėmė eiti skersai kelio.
Laime greitis nedidelis buvo, tai sustojau.
Kitas pavojus kalnuose- tai posūkiuose nuo kalno nukritę smulkūs akmenys (kartais kumščio dydžio). Gal endurinis motociklas toki ir peršoktų,
bet su VFR‘u jau bėda gali laukti. Bet daugiausia streso per kelionę sukėlė tai smulkus smėlis- mašinos siaurų kelių posūkiuose ratu
užkabina kelkraštį ir užneša smėlio arba žvyro ant asfalto. Kaip tik posūkyje, kai reikia labiausiai sukibimo. Po pirmų tokių
slystelėjimų, nors ir be jokių pasekmių (gal visgi enduro praktika?), bet vis tiek artimiausią pusvalandį būdavo psichologiškai sunku
motociklą posūkiuose guldyti. Viskas praeina, pradedi vėl agresyviau važiuoti.... ir vėl slystelėjimas. Vėliau apsipratau ir taip dėmesio
nebekreipdavau, bet adrenalino vis tiek per akis būdavo.
Grįžtant atgal į Bonifacio, aplankome dar vieną labai populiarų paplūdimį- Palombaggia . Atvykstam tradiciškai ant saulėlydžio. Vandens spalvos jau nematome, bet įsivaizduojame, kad skaidrus ir
mėlynas...
-
ieškau bendražygių savaitgalio kelionei į Pripetę
Forumas Kelionės ir poilsis
(14 atsakymai ir 5918 peržiūros)
- Paskutinė žinutė DCDL
Sveikas,
2012 metais, moto kelionės į Krymą metu, teko apsilankyti ir Černobilyje. Kaip kolegos ir minėjo į apsaugos zoną (maždaug 30 km aplink
elektrinę) be leidimų nepateksite. Leidimo irgi tiesiog šiaip negausite. Vienintelė oficiali galimybė užsieniečiui yra per kelionių
organizatorių su gido vedama grupe apsilankyti zonoje. Leidimų paruošimas užtrunka berods savaitę- dvi.
Aš pats susiradau agentūrą per internetą, pagal atsiliepimus. Tuo metu žiūrėjau viską anglų kalba ir t.t. Bet po to teko įsitikinti, kad
užsieniečiams yra žymiai labiau užlankstytos kainos, nei pvz. organizuojantis kelionę vietoje Kijeve (arba galbūt bandyti ieškoti interneto
svetainėse rusų kalba?). Taip pat smarkiai skyrėsi ir pati kelionės programa- vakariečius tik vedžiojo miesto gatvėmis (nes jau "uždrausta"
eiti į pastatų vidų), kai tuo tarpu vietinės grupės (rusiškai šnekančios) ėjo apsirengę su spec. kostiumais (panašiai kaip filmuose apie
virusus ) į pastatų vidų, lipo ant pastatų stogų (hmm turėjo būti
tikrai įdomu viduje arba panorama nuo viršaus).
Na dar matėme "nelegalus" turistus, tai gidas juos ten su pilnu autobusiukų turistų bandė vytis gatvėmis, bet pabėgo į tankmę. Turint
omenyje, kad radiacijos fonas yra normalus tik ant asfalto... na nežinau ar verta ten tokiu būdu bandyti patekti. Faktas jei norėsi manau laisvai
pateksi- juk ištisos tankų kolonos per rytinę sieną kažkaip patenka gi
Apart Pripetės, dar į kelionės programą įėjo apsilankymas Černobilyje, vizitas prie pačio reaktoriaus, toliau pietūs likusio sveiko (ir vis
dar veikiančio) reaktoriaus darbuotojų valgykloje. Na dar atrakcija- šamų monstrų, karaliaujančių reaktoriaus aušinimo kanaluose,
šėrimas.
Kelionė trunka (su išvykimu ir grįžimu į Kijevą) visą dieną. Galima turėti ir išplėstinę 2 dienų kelionę. Tada nakvynė zonos
viešbutyje, kitą dieną berods daugiau po apylinkes važinėja. Mano atveju laiko nelabai turėjome ir neišlaidavome.
Vis gidas minėjo, kad planuojama visai uždrausti ekskursijas po Pripetę, nes pastatai jau avarinės būklės. Tai nežinau ar pasikeitė situacija
nuo tada. Bet kuriuo atveju sakyčiau Pripetė yra kelionės vinis. Visi pamatyti vaizdai privertė giliai susimąstyti apie visą mūsų
civilizaciją ir kitais egzistenciniais klausimais... Ypač kai supranti kaip vyko pats avarijos likvidavimas- protu sunkiai suvokiama. Esu didelis
žaidimo "Fallout" fanas, bet realybėje juk "Radaway" nepavartosi... Na tikrai daug minčių buvo užplūdę.
Kelionės metu vėliau teko sutikti ir keletą dienų kartu keliauti su bendraamžių ukrainiečių baikerių pora. Tai jie irgi iš savo perspektyvos
papasakojo apie avariją, kaip metams laiko buvo uždarytos mokyklos ir juos vaikus išsiuntė į visokias stovyklas (jėėė metai be mokyklos
buvo... bet po to reikėjo vis tiek mokslo metus kartoti ir mokyklą baigė metais vėliau). O tuo tarpu tėvai likę namie (buvo uždrausta palikti
gyvenamą vietą) toliau dirbo. Merginos tėvas su dozimetru dirbo zonoje, kol susirinko tą "leistiną" ribą, kuri ten buvo paimta iš lubų ir
nieko nereiškė. Vėliau mirė nuo vėžio...
Taigi su savo transportu tikrai neįleis į vidų- teks vis tiek kažkur Kijeve apsistoti. Mes nakvojome hostelyje pačiame miesto centre. Kainos
tikrai mažos, kambariai 8 vietų ar pan. (bet vien tik merginos papuolė), motociklą palikome saugomoje aikštelėje.
Dar vienas patarimas- mes kirtome Baltarusijos- Ukrainos sieną per nuošalų punktą Kamaryn - Slavutych. Visas važiavimas atokiomis vietomis,
kaimai, vaizdai ir t.t. tikrai paliko prisiminimus. Neturistinis maršrutas. Kadangi motociklas tik 200km rezervą turėjo, tai laiku neužsipylę,
vos nestrigom, nes niekur link sienos neturėjo benzino kolonėlėse. Nuo Minsko iki Kijevo važiavome visą dieną.
Įvažiavimo į zoną postas
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd44.Keliones.html[/IMG_VIETA]
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd45.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Nuotraukoje nelabai matosi prietaiso rodmenys, bet radiacinis fonas prie sprogusio reaktoriaus 2.43 mSv (natūralus radiacinis fonas 2.4-3.0 mSv;
skrendant lėktuve 9.0 mSv; mirtina 5000 mSv). Pradėjus artėti link paminklo, matomo ankstesnėje nuotraukoje, fonas pradeda sparčiai didėti...
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd46.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Pravažiavom porą vietų (raudonąjį mišką), kur aparatas pradėdavo žviegti- toks keistas jausmas na supranti, kad čia ne pramogų parkas, nes ir vairuotojas per tą atkarpą gazą dugnais, max greičiu
pralėkti stengėsi.
Iš kitos pusės- radiacinis fonas rodo kiek susirinktum radiacijos jei stovėtum toje vietoje metus laiko, veikiamas to fono. Žmogaus kūnas kaip
šiukšliadėžė, renkasi radiaciją. Todėl nereikia taip bijoti, nes pvz. skrydžio į Vietnamą metų susirenki didesnę radiacijos dozę, nei
klaidžiodamas aplink sprogusį reaktorių... toks tas gyvenimas
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd47.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Viešbutis buvo visas pilnai užbookintas, nė vieno laisvo kambario
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd48.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Kaip tyčia pataikėme, kai pramogų parkas buvo uždarytas
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd49.Keliones.html[/IMG_VIETA]
P.S. Kas negalit ar nenorit važiuoti į Černobilio zoną, tai kuo puikiausiai galite apsilankyti Kauno Vytauto pramogų parke- ne ką neprasčiau ir
be radiacijos....
Mašinėlėmis neleido važinėtis... tipo tik vaikams skirta
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd4a.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Prekybos centre prekių pasirinkimas menkokas...
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd4b.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Beje, savo laiku, tai buvo viena iš nedaugelio veikusių USSR savitarnos parduotuvių (jei teisingai pamenu)
Gimtieji Šilainiai
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd4c.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Tiesa, jei visgi sugalvosite zonoje "greituoju būdu" prisirinkti radiacijos, tai išvykstant visiems reikia praeiti pro spinduliuotės detektorių.
Gidas sakė, kad jei jau taip atsitiko, kad viršija saugų radiacijos lygį, tai nebeišleidžia iki kol radiacijos lygis nesumažėja. Žinant, kad
pvz. cezis skyla 30.000 metų... tai taip ir lieki visą gyvenimą šlavėju dirbti zonoje... (šiek tiek pasakų prieš miegą)
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd4f.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Pabaigai- nuotaikingas palinkėjimas iš Baltarusijos kelių
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd4d.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Keliavome su Aprilia Pegaso motociklu
[IMG_VIETA]http://www.motomanai.lt/p-media.1cd4e.Keliones.html[/IMG_VIETA]
Geros kelionės linkėdamas,
Linas
Narys Linas Firebird aktyviausias šiose forumo temose:
Narys Linas Firebird pradėjo šias forumo temas: